Grisar kastreras utan bedövning.

i morse hörde jag på v nyheterna att man kastrerar grisar utan bedöving. Det gör man för att inte få dålig smak på köttet, de är ju helt sjukt!!!! Det är många som kommer med argumentationer så som ; ja men grisar fattar ju inte, men det är ingen orsak till att man ska få behandla dju hur som helst. Det är väll klart som fan att grisen känner att det gör ont när den blir kastrerad utan bedöving! Men nästan de värsta av allt med det här är att djur har ingen ting att säga till om, dom man kan inte avgöra såna saker och dom kan inte förändra situationen, men det kan vi, så varför väljer vi då att göra illa djuren. Många av oss gör ju inte illa djuren i praktiken men att blunda för det problemet som finns är lika illa de. Jag är inte emot att äta kött men jag tycker det är vår och djurens rättighet att kött produktionen skall skötas på ett bra sätt. Jag blir så himmla arg, så här får det bara inte gå till !!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

våra grannar gör inte så!

2011-05-03 @ 21:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0