Film ressention.

Här är lite om filmerna jag såg i fredags.


Hachiko: Handlar om en hund som finner sin ägare på en tågstation. Han är inte som en valig hund som gillar att springa efter bollar. Det han vill är att vara torgen till sin ägare. Det som var intressant med den här filmen är att den är en sann historia, det står en staty vid Shibuya station där Hachiko alltid väntade. Det var en välldigt rörande film och jag grä välldig mycket av den, men den var välldigt fin. 

Slumdog millionaire: Handlar om en pojke som kommerifån slummen i Indien. Han är med i det indiska 'vem vill bli miljonär' (tv programmet) där går det super bra för honnom men ingen kan förstå hur han kan alla svaren efter som han bara är en "slumdog". Man får se tillbaka blickar från hanns liv och då får man se hur han har lärt sig svaren på frågorna på olika sätt. Jag tycket att den var bra, den var välldig spännande men jag tror att jag måste se den någon sler gång för att förstå allt i den.
Jag har inte sätt bröllopsfotografen än , men det kommer ressention på den sen.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh, bägge filmerna är jätte bra!

2010-05-30 @ 22:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0