Musikpolisen i P3.

Hej jag lyssnade på P3 musik i dag på eftermiddagen och då påpekade musikpolisen i p3 att  lady gaga hade tagit bitar ur låten Don't Turn Around från 1993 till sin låt Alejandro. Ju mer jag lyssnar på det ju fler likheter ser jag, så här stod det på p3s hemsida:
Det blev till slut en fällande dom i Musikpolisen för "Alejandro" med Lady Gaga, då majoriteten av er som röstade tyckte att den bar alltför stora likheter med Ace of Base-hiten "Don't Turn Around" från 1993. Men vi påpekade också att "Don't turn Around" är en cover. Låten har spelats in av bl a Aswad och Bonnie Tyler.

Jag gillar fortafande Alejandro och Lady gaga, det är sjukt bra, lyssna och hör så får ni se att låtarna är välldigt lika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0